31 Mayıs 2011 Salı

berilden bir tom waits cevirisi

Burası “9th and Hennepin”*

Bütün donut’ların orospularınkine benzer isimleri var,

Ve gökyüzünde Ay’ın diş izleri

Bütün bunların üzerine serilmiş bir tente gibi

Ve ölü kuşlara benzer kırık şemsiyeler

Ve ızgaradan bir duman çıkar,

Bu allahın cezası şehrin tamamı patlamaya hazırmış gibi…

Ve tüm tuğlalar hapishane dövmeleriyle yaralıdır

Ve herkes köpekler gibi davranır

Ve Keman Yolu’ndan atlar iner

Ve Hollandalı, ayaktayken ölüdür

Ve bütün odalar dizel kokar

Ve o odalarda yatmış insanların hayallerine siz devam edersiniz

Ve ben kaybolmuşumdur pencerede, ve merdivenlerde saklanırım

Ve perdelerde asılıyımdır, ve şapkanızda uyurum…

Ve kimse burada bir bara küçük şeyler getiremez.

Hepsi yanlış yollardan başladı.

Ve tezgâhtaki kızın dövmelenmiş gözyaşları var,

Onun burada olmadığı her yıl için bir tane, demişti

Nasıl da harcanan bir güzellik, ah

Yüz doların düzeltemeyeceği bir şey yok onda aslında

Sadece daha da kötüye giden keskin bir üzüntüsü var,

Güney Pasifiğin getirdiği tangırtı ve gökgürültüsüyle beraber.

Ve saat su sızdıran bir musluğun sesi gibi tıklar,

Ta ki içiniz dışınız Ragwater, Bitters ve Blue Ruin olana kadar.

Ve sizi dinleyecek kim olursa ona bir kenarda her şeyi anlatırsınız…

Ve ben hepsini gördüm, ben hepsini gördüm,

Akşam treninin sarı pencerelerinin ardından…

ceviri: hayatimin kadini

Hiç yorum yok: